۱۳۹۵ خرداد ۲۶, چهارشنبه

نیروهای امنیتی افغانستان – سپر ضد موشکی کشور

افغانستان در طول این پانزده سال گذشته همیشه با تهدیدهای متفاوت و متنوعی روبه رو بوده است که نشانگر شکنندگی وضعیت امنیتی کشور است – این تهدیدها گاه جان انسان های بسیاری را گرفته است و گاه نیز تنها در حد تهدید لفظی باقی مانده اند. یکی از این تهدیدهای اخیر که خود به تنش انجامید، جنگ مرزی تورخم میان نیروهای افغانستان و نیروهای پاکستانی است که چند روز از آغاز آن می گذرد.

هر چند تا کنون از تعداد زخمیان و کشته شدگان دو طرف آمار درستی ارائه نشده است، اما نیروهای هر دو طرف درگیر هستند. این جنگ که بر سر مرز پاکستان-افغانستان رخ می دهد و گویا امروز یا فردا است که به آتش بس برسد، به دلیل نامشخص بودن مرزی به نام "خط دیورند" که پیشینۀ تاریخی دارد تقریبا هر ساله اتفاق می افتد، اما گویا این بار به یک تنش بزرگ انجامیده که نیروهای امنیتی هر دو سوی مرز را مشغول خود نموده.

من به عنوان یک شهروند افغانستان حمایت خودم را از نیروهای امنیتی کشورم ابراز می دارم چرا که این نیروها واقعا شبانه روز در کشوری مثل افغانستان با کمترین امکانات از مرزهای کشور دفاع می کنند تا ما شب و روز بهتری داشته باشیم. گرچه باور من این است که این جنگ آنقدر فرسایشی شده که دیگر انگیزه یی برای حمایت از نیروهای ما در بیرون از کشور وجود ندارد. در واقع، آنها سپر ضد موشکی کشور ما علیه نیروهای هراس افکن آن سوی مرزها است. این شجاعان نبرد می کنند تا مانع ورود دشمن به خاک ما شوند و افزون بر این تلاش دارند که به پاکستان نشان دهند که افغانها هیچ گاه در برابر ظلم به پا نمی نشینند.


البته به نظر می رسد که سفیر افغانستان در پاکستان، آقای عمر زاخیلوال، با مقامات پاکستانی دیدار و نشستی داشته است مبنی بر ختم این درگیری در مرز. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر